Az IWitness digitális oktatási platformról

Az IWitness a Dél-kaliforniai Egyetem (USC) Soá Alapítvány digitális oktatási platformja. több, mint 4000 teljes videós életút-interjú mellett magyar nyelvű multimédiás, digitális tananyagokat, feladatokat tartalmaz, melyek mindegyike megfelel a tantervi előírásoknak és követelményeknek (NAT és Kerettantervek).

Folyamatosan bővülő tananyagkínálat (jelenleg közel 600 feladat, köztük 85 magyar nyelvű) mellett több, mint 280 magyar nyelvű teljes életút-interjú és 88 magyar nyelvű tematikus klip érhető el.

  • A felület tanárok és diákok számára ingyenesen elérhető és használható, a felhasználáshoz egyszeri regisztráció szükséges

  • A benne található feladatok a differenciált oktatást is segítik

  • Több, mint 4000 élettörténetet tartalmaz: a holokauszt és más népirtások túlélőinek és szemtanúinak tanúvallomásait

  • A feladatok megfelelnek a tantervi követelményeknek

  • Multimédiás feladatokat tartalmaz, melyek számos tantárgyban használhatóak (pl. történelem, irodalom, idegen nyelv, médiaismeret, etika, társadalomismeret, stb.)

  • A platform kollaboratív tanulási felülettel is szolgál

  • A felület iskolai oktatásra és otthoni feladatokra egyaránt kiválóan alkalmas

Az IWitness-ben található multimédiás feladatokban a diákok a konstruktivista pedagógiai szemlélet szerint dolgoznak. A feladatok olyan kognitív képességeket és készségeket fejlesztenek, mint elemzőkészség, szintézis és érvelés képessége, média- és digitális műveltség fejlesztése, szövegértés és reflektív szövegalkotó képesség fejlesztése. A kognitív képességek fejlesztése mellet az IWitness platform feladataiban hangsúlyosan megjelenik a diákok affektív készségeinek fejlesztése is.

A tananyagok elsősorban az általános iskola felső tagozatos és középiskolás korosztálynak szólnak, de az alsó tagozatos és egyetemi korosztály számára is készültek tananyagok. Ezek különböző témákat dolgoznak fel, többek között: előítéletek, diszkrimináció, identitás, holokauszt, antiszemitizmus, 1956-os forradalom, film és videóinterjú (Saul fia, 1945, Mindenki, Schindler listája, Jojo nyuszi), Trianon, stb.

A platform alsó tagozatos diákjainak szóló tananyagai az önismeret, iskolai konfliktusok, tárgyakhoz való viszony, ünnepek, nehézségek leküzdése, stb. témákat dolgozzák fel.

A feladatok videóinterjúkra épülnek, fejlesztik a diákok digitális műveltségét, kritikai gondolkodását, szociális és érzelmi tanulást, valamint több, más 21. századi kompetenciát.

 
Zachor Alapítvány